www.zwartekat.nl - Verzamelpunt voor cabaret en stand-up comedy
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
08.09.2010 om 07:51:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
49952 aantal berichten in 4593 onderwerpen door 1150 geregistreerde leden
Nieuwste lid: rk
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
+  Forum
|-+  Algemeen
| |-+  Voorstellingen (Moderators: cabaretophetnet, richard)
| | |-+  Kees Torn - Einde Verhaal
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] Print
Auteur Onderwerp: Kees Torn - Einde Verhaal  (gelezen 59831 keer)
Michiel
Forumheld
Vaste gast

« Antwoord #110 gepost op: 07.02.2010 om 17:59:33 »

Niet dat het veel zal toevoegen, want als je iets niet leuk vindt blijft dat vaak zo, ongeacht wat anderen zeggen. (Ik ben ook niet door welk argument danook over te halen om b.v. Karin Bloemen, Purper  of Stef Bos goed te gaan vinden.)
Maar: misschien is het hier ook wel een kwestie van verwachtingen en al dan niet vatbaar zijn voor de finesses van taalhumor en een bepaalde theaterpersoonlijkheid.
Als je "valt" voor iemand ben je aangenaam geneigd hem veel te vergeven, zo vergeef / vergaf ik b.v. van ganser harte  versprekingen (Torn, Polzer), niet al te virtuoze muziek (Van Merwijk), geen nachtegalengeluid (Dorrestijn), voorspelbaarheid (Kaandorp), of een zekere distantie (Nijland). Tenzij iemand er echt met zijn pet naar zou staan te gooien....dan wil ik m'n geld terug!

Zelf heb ik Einde Verhaal  tweemaal gezien (waarvan één try out) en vond het één van de beste voorstellingen van het seizoen.Om alle redenen die de liefhebbers van deze voorstelling hier al hebben uitgelegd.
En dat zou ik waarschijnlijk ook gevonden hebben als ik géén zwak voor Torn had gehad: gewoon, vanwege de kwaliteit.

Ik ben het hier bijzonder mee eens, behalve dat ik bezwaar maak tegen het woord ´vergeven´. Het klinkt alsof de genoemde cabaretiers de genoemde dingen verkeerd doen, maar dat het er nog mee doorkan doordat ze andere dingen weer heel erg goed doen.
Volgens mij hoort het bij een theaterpersoonlijkheid dat hij zwakke kanten heeft. Dingen waar hij of zij niet zo goed in is. Dat maakt het plaatje rond en de persoon menselijk, waardoor je voor iemand kunt vallen. Ik heb zelf niets met geroutineerde entertainers met een heldentenor, kennis van theaterwetten, een stedelijk-museumverantwoord decor, perfecte (lees: onnatuurlijke, want aangeleerde) dictie, vlotte balletbenen en een virtuoze beheersing van één of meerdere instrumenten danwel de begeleiding van een strakke band. Waar is de mens, denk ik dan. Waar is de vent in al deze vorm? Want we zijn het eens dat het gaat om de vent. Of het wijf, natuurlijk.

"Het Nederlandse volk vindt alles leuk / Zolang het maar niet al te geestig is." - Drs. P (Sonnet)
Tante Constance
Forumheld
Vaste gast

« Antwoord #111 gepost op: 07.02.2010 om 20:09:55 »

Klopt helemaal. Met "vergeven" bedoel ik: je realiseert je dat iemand iets doet dat (goddank) niet volgens de wetten is van de Kleinkunstacademie, maar waarmee wel een "hoger doel" wordt bereikt, n.l.: authenticiteit. Die zogenaamde minpunten zijn voor de liefhebber dus juist een pré.
Bettine
Vaste gast

kwijt is de kluts

« Antwoord #112 gepost op: 12.05.2010 om 12:50:01 »

Gezien: Gisteren (11-05-10) in Veenendaal.

Ondanks het vreselijk slechte geluid in het theater ( Hels, doood, doooood) en het enigszins taaie publiek heb ik een heerlijke avond gehad!

Minder indrukwekkend dan Dood & Verderf, maar zeker zo leuk.

Maar waar was nou het Zwartekat-lied?  Verbaasd

Ik zat gevangen in wat ik wilde worden,
maar ben door Herman Brood persoonlijk bevrijd,
pas toen ik hoorde wat ook kon met akkoorden,
werd ik geboren op een saterday night!
richard
Sympathiek forum-despoot
Administrator
Vaste gast

Prehende uxorem meam, sis!

« Antwoord #113 gepost op: 12.05.2010 om 19:36:10 »

Het zit er helaas niet meer altijd in.  Huilen

*´¨)
¸.·´¸.·*´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.· Other than that, Mrs Lincoln, how did you like the play? | twitter.com/zwartekat

One thing was certain, that the WHITE kitten had had nothing to do with it:—it was the black kitten's fault entirely.
Bettine
Vaste gast

kwijt is de kluts

« Antwoord #114 gepost op: 12.05.2010 om 19:46:45 »

Kan me ook voorstellen dat je tijdens zo'n avond als gisteren het liefst zo snel mogelijk het toneel wil verlaten  Lippen verzegeld

Ik zat gevangen in wat ik wilde worden,
maar ben door Herman Brood persoonlijk bevrijd,
pas toen ik hoorde wat ook kon met akkoorden,
werd ik geboren op een saterday night!
Jansteen
Eendagsvlieg
**

« Antwoord #115 gepost op: 14.05.2010 om 21:31:10 »

Ik ben ook in veenendaal geweest en ik moet zeggen dat ik het geweldig vond!!
Ik heb zeer veel respect voor de heer Torn.
De rust waarmee hij ook het slechte geluid incaseerde even als het zo genoemde "slechte" publiek.
Ik heb niks meer dan alleen RESPECT voor deze man.
En toch heb ik niet echt gemerkt dat het een slecht CQ taai publiek was.
Tijdens het drankje na de show hoorde ik van meerdere mensen dat het een leuke en mooie show was.
Kees zoals we hem kennen!!

Gr elmar
Pagina's: 1 ... 10 11 [12] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: