www.zwartekat.nl - Verzamelpunt voor cabaret en stand-up comedy
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
08.09.2010 om 06:48:14

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
49952 aantal berichten in 4593 onderwerpen door 1150 geregistreerde leden
Nieuwste lid: rk
* Startpagina Help Zoek Kalender Inloggen Registreren
+  Forum
|-+  Algemeen
| |-+  Voorstellingen (Moderators: cabaretophetnet, richard)
| | |-+  Beste voorstelling aller tijden
« vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Onderwerp: Beste voorstelling aller tijden  (gelezen 571 keer)
Flappie
Forumheld
Vaste gast

Ik heb kerstavond 1961 helaas niet gehaald...

« gepost op: 30.07.2010 om 11:42:12 »

Gewoon nieuwsgierig: wat is de allerbeste voorstelling die je ooit gezien hebt? Ofwel in het theater ofwel op TV (we willen bv een Toon Hermans niet uitsluiten). Je mag 3 voorstellingen noemen.

Er zijn zo van die jaren dat je niet in vorm bent.
Tim
Forumheld
Vaste gast

« Antwoord #1 gepost op: 30.07.2010 om 13:04:21 »

Wat zijn jou 3 beste voorstellingen? Ben benieuwd.

Heel moeilijk. En dit lijstje kan zeker nog wijzigen. En voor het gemak heb ik even voorstellingen als De Grote Recycleshow en het ACF weggelaten, omdat je daar meer zag en die niet tellen imo.

Beste voorstellingen is sowieso moeilijk. Want de ervaring kan je ook niet weglaten. De eerste keer Herman Finkers in het theater die je zag. De eerste keer dat je een cabaretier EINDELIJK eens live kon zien.

In willekeurige volgorde:

Andre Manuel - Voor God Noch Vaderland
The Reduced Shakespeare Company - All the great books abridged

De andere daar denk ik nog even over na.

Terwijl de kater sliep
En de pendule liep
En de kanarie sprak tjiep tjiep tjiep tjiep
richard
Sympathiek forum-despoot
Administrator
Vaste gast

Prehende uxorem meam, sis!

« Antwoord #2 gepost op: 30.07.2010 om 23:53:46 »

Herman Finkers - Het meisje van de slijterij heb ik heeeeeel vaak gehoord op CD. Pas later had ik ook de DVD. Je zou die voorstelling, samen met 'Hard en zielig' van Hans Teeuwen, kunnen zien als aanleiding voor de site waar je nu op kijkt.

En als derde voorstelling.. hmm.. ik heb ooit Pieter Jouke een set zien spelen tijdens het open podium. Het was een geweldige set, alles lukte en het was indrukwekkend. Helaas heb ik hem nooit meer zo goed zien spelen. Maar omdat het zo memorabel was, heb ik dit optreden in dit rijtje gezet.

*´¨)
¸.·´¸.·*´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.· Other than that, Mrs Lincoln, how did you like the play? | twitter.com/zwartekat

One thing was certain, that the WHITE kitten had had nothing to do with it:—it was the black kitten's fault entirely.
Flappie
Forumheld
Vaste gast

« Antwoord #3 gepost op: 31.07.2010 om 15:35:31 »

Wat zijn jou 3 beste voorstellingen? Ben benieuwd.

Vind het inderdaad ook een héél moeilijke vraag van mij...
De Slaper, de waker & de dromer van  Youp staat er zeker bij. Het was ook de allereerste keer dat ik Youp zag - heb 3 uur staan aanschuiven om kaarten te krijgen...

Over 2 en 3 denk ik nog eventjes na.

marike
Forumheld
Vaste gast

I'm back from weggeweest

« Antwoord #4 gepost op: 31.07.2010 om 20:35:14 »

ehmmm hier komt mijn lijstje in onwillekeurige volgorde:

Waar ik echt van onder de indruk ben geraakt was (het zal jullie misschien niet verbazen  Grijns) Wolf van Kommil Foo. In Drachten want dat was de beste van de keren dat ik Wolf gezien heb.
En er waren 2 dames die het uitkraaide van de pret tijdens een bepaalde act.
Het nummer de volgende live zien. . . was echt geweldig.

De Vlaamse avond georganiseerd door Groninger Volk, waar ik Lieven Tavenier heb zien optreden.
Ongelofelijk zenuwachtig maar wat een prachtige liedjes !
Dit seizoen heeft stichting Groninger Volk Willem Vermandere en Johan Verminnen "geregeld" en daar kijk ik nu al naar uit.

En als laatste noem ik: Lohues 1 tot 4  Grijns.
Maar om een keuze te maken zeg ik 4 want die staat mij nog vers in het geheugen!
Ik weet niet waarom, waarschijnlijk vanwege de herkenbaarheid en de mooie muziek.

Mijn slechtste aller tijden noem ik ook nog even: iemand kon kaartjes sparen bij een supermarkt voor een zeer bekende artiest (Guus M.) in een hal in een dorp in Groningen.
De zanger zong vals en de band speelde vals en het voorprogramma was ongelooflijk kut en het was er veels te druk. . . dus.

Life is beautiful, als je maar creatief bent...
Tom.B
Forumheld
Vaste gast

I'm back for more!

« Antwoord #5 gepost op: 01.08.2010 om 00:22:38 »

Allereerst, leuk idee dit topic!  Helemaal goed

Dan mijn top 3 qua beste voorstellingen:

1. Herman van Veen, laatste 2 programma's van hem gezien en beide keren was ik enorm onder de indruk. In mijn optiek moet je deze theaterpersoonlijkheid eenmaal in je leven aan het werk gezien hebben.

2. Ashton Brothers - Ballyhoo, gedurende de hele voorstelling zat ik op het puntje van mijn stoel geboeit te kijken naar dit geestige spektakel. De heren brachten topentertainment.

3. (hiervoor ga ik enorm smokkelen want dit is een gedeelde derde plaats)
3.1 Erik van Muiswinkel en Diederik van Vleuten - Antiquariaat Oblomow
3.2 Youp van 't Hek - Schreeuwstorm
3.3 Marc-Marie Huijbregts - M-M Huijbregts
« Laatste verandering: 03.08.2010 om 10:17:54 door Tom.B » Gelogd

Cabaret is op z'n toppunt de schok van het ware.

Meet me on => tom_berends@hotmail.com & www.erikendiederik.nl
Flappie
Forumheld
Vaste gast

« Antwoord #6 gepost op: 02.08.2010 om 19:41:15 »

Misschien anders ook een topic aanmaken voor de slechtste voorstellingen aller tijden?

Qi
Recidivist

« Antwoord #7 gepost op: 03.08.2010 om 15:07:50 »

Eigenlijk zou ik (bijna) alles van Andre Manuel willen nomineren, maar ik kies er maar één. Mijn lijstje:

1. Andre Manuel: Krang
2. Herman Finkers: Het meisje van de Slijterij
3. Dubbel en Dwars (ik ben de naam van de voorstelling vergeten)

Hiermee doe ik NUHR (natuurlijke selectie), Basterd (complex) en Hans Liberg (de 4 jaargetijden) tekort.

-edit-
De eerste (en waarschijnlijk niet de laatste) verandering van mijn post is al een feit. Ik lees hierboven de voorstelling van Youp (De slaper, de waker en de dromer). Die was idd fantastisch, maar net buiten de top 3.
« Laatste verandering: 03.08.2010 om 15:12:14 door Qi » Gelogd
mehor
Recidivist

Oost, West, Noord, Zuid ach wat maakt dat nou uit.

« Antwoord #8 gepost op: 03.08.2010 om 19:44:03 »

Tja,

erg lastig om een top 3 te maken. Bijna geen enkele voorstelling is constant goed, maar ook geen enkele is helemaal slecht. Voor een groot gedeelte is het ook gewoon een kwestie van smaak.....

Daarom een geheel subjectief lijstje van mijn kant:

1) Nathalie Baartman - Stam

In haar debuutprogramma verbaasde Nathalie me enorm. Ik heb bepaalde stukken vaker gezien, omdat ik haar ook enkele keren bij een open podium heb gezien waar ze al enkele stukken uit deze voorstelling speelde, maar ondanks dat werd ik toch nog regelmatig op het verkeerde been gezet tijdens de voorstelling.

2) Droog Brood - Teer

Lastig om te bepalen welke voorstelling van dit duo nu de leukste is. Ik kan me vooral de Baby-scene nog goed herrinneren (Soekeloekie) en die vindt ik qua gezichtsuitdrukkingen en het gebruik van de taal zo goed dat ik daarom dit programma kies.

3) Arie & Silvester - Kloten

Wederom een groep die meerdere goede voorstellingen heeft gemaakt. Hier vond ik de beginscene erg goed, maar ook de scene met de doos. Daarom dus dit programma.

Eervolle vermeldingen toch voor: (Alfabetisch gerangschikt)

Alkemade & Bloemen - 13 - O - zeven
Dames voor na vieren - Hijgende hakken
Onno Innemee - Obstinaat
Freek de Jonge - Het laatste oordeel
Lambert-Jan Koops - Dedemsvaart uw aandacht waard
Katinka Polderman - Polderman
Eric van Sauers - Smulpapen

Een sprint is snel beschreven
want hij duurt maar even.
Sense
Forumheld
Vaste gast

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding overal

« Antwoord #9 gepost op: 16.08.2010 om 22:19:36 »

Onmogelijk om er slechts drie te noemen. Daarmee doe ik teveel bizar goede voorstellingen tekort. Maar deze voorstellingen behoren om uiteenlopende redenen in ieder geval erg hoog in mijn top tien allertijden:

1. Freek de Jonge - De Mars (de voorstelling die mijn 13-jarige theaterhart heel hard aan het kloppen kreeg en die mij deed besluiten om "iets" met of in het theater te gaan doen)

2. Theo Maassen - Funktioneel Naakt (wist op dat moment dat het stokje van heer en meester overgedragen was van Freek aan Theo)

3. Alles van Kommil Foo (hoeveel schoonheid kun je in een cabaretprogramma proppen?)

En dan moet ik 'Hard & Zielig' van Hans Teeuwen toch echt noemen. 'Heden Soup' van Wim Helsen dat mij volledig murw geslagen en doorgezweten van de spanning achterliet, de eerste try-out van ' Na de Pauze' van Herman Finkers waarbij de tranen van ontroering en van het lachen gelijk opgingen, het duo Basterd (Innemee & Spaapen), Waardenberg & De Jong....en zo zijn er nog wel een paar te noemen. En dan vergeet ik gewoon nog Maarten van Roozendaal, Theo Nijland, 'Dood en Verderf' van Kees Torn etc. Maar ik mocht er maar drie :-)
« Laatste verandering: 16.08.2010 om 22:23:10 door Sense » Gelogd
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar: