portret

terug

In de media: Eric Koller - 23 aug 2008
Goede recensie voor Eric Koller tijdens het Edinburgh Fringe Festival. Vier uit vijf sterren.
"Wearing a gloriously animated, goofy expression, the Dutchman's visual tomfoolery is an absolute joy to watch as he morphs into a bewildering range of endearing oddballs. Loaded with phenomenal depth and vision, his inventive one-man sight gags are astoundingly resourceful; wrapped in an old, fluffy rug, he becomes a hyperactive shaggy dog, hurtling around on all fours, humping random audience legs, chasing balls and pretending to defecate, before acting out the various stages of a relationship - dating, sex, marriage, childbirth and domestic bickering - using only a clothes rail, shower curtain and a white vest. His sketches often work on a simple premise, none more so than his doomed elderly gentleman. Donning a pair of thick glasses and using a vegetable rack as a Zimmer frame, he ambles on using shaky, deliberate movements. Accompanied by a suitably antiquated soundtrack, he loses control of the frame in slow motion, looks longingly at the audience with big, sad eyes and promptly dies on stage."
-lees het volledige artikel
'Koller not just any old fool' door Velimir Ilic, in Metro, 21 aug 2008

In de media: Eric Koller - 16 aug 2008
De eerste recensie van Eric Koller tijdens het Edinburgh Fringe Festival 2008.
"For anyone who enjoys their comedy physically surreal bordering on the lunatic, Dutch cabaret artist Eric Koller is simply unforgettable. Blessed with a goofily amusing face and flexible physiognomy, this talented prop comic gifts the audience a couple of ping-pong balls on arrival, the purpose of which only becomes apparent later on. Without wishing to say too much, his sketches are largely unrelated, but rely upon his gradual disrobing over the hour. Balls feature heavily, from the giant inflatable he kicks into the audience to begin the show, to his Scots strongman in tartan lampshade staggering under the weight of a shot putt, and the quarry of his exuberant dog, "Ricky", an outrageously affectionate hound. An entire relationship, from courtship through to wedding night and childbirth, is enacted solely with a hospital screen and he uncannily recreates all the mannerisms of a Punch and Judy show. Several sequences retain a visual impact but last too long for laughter's sake, yet the barnstorming finale, with Koller in his underwear, performing what can only be described as a urinary ballet to Johann Strauss II's waltz The Blue Danube, is worthy of the ticket price alone."
-lees het volledige artikel
'Comedy Review: Fool Koller' door Jay Richardson, in The Scotsman, 14 aug 2008

In de media: Eric Koller - 11 mrt 2005
"Zelfs met de meest losse interpretatie van het begrip cabaret is Eric Koller met geen mogelijkheid onder die noemer te scharen. Het enige dat Koller en kleinkunst gemeen hebben, is een podium en een zaal -voor het overige houdt de vergelijking op. Toch wordt zijn nieuwe programma Bekijk ' t als cabaret geafficheerd, een etiket dat de ware liefhebber lelijk op het verkeerde been zet. Immers, in zijn show combineert Koller genres als mime, acrobatiek en slapstick en stampt hij deze ingrediënten uit het circusachtige amusement tot een veel te vette hutspot. (..) Bij zijn opkomst -eerst heeft hij alle rekwisieten voor de avond op het podium uitgestrooid -blikt hij stomverbaasd de zaal in: de bekende pose van de clown die ineens voor de leeuwen wordt geworpen. Maar hij spint die tekstloze proloog zó lang uit, dat niet alleen de lach wegblijft, maar er zich gaandeweg ook een zekere irritatie van de toehoorders meester maakt. Een ergernis die hij in achtereenvolgende scetches als dartspeler, invalide, ballonvaarder en koorddanser maar zelden wegneemt. (..) Zijn show is echter veel meer clownerie dan cabaret. In die eerste discipline is Koller bij tijd en wijle amusant. Nu is Bekijk ' t gewoon 50 minuten te lang. Traag als dikke stront zeiden we vroeger."
'Erik Koller moet veel korter' door Arno Gelder, in: Algemeen Dagblad, 26 nov 2005